Cooling Caixa da Thermaltake com phase-change cooling

London Beat

Power Member
thermaltake_xpressar_case.jpg




thermaltake_xpressar_cooling_scheme.jpg


thermaltake_xpressar_performance.jpg


Still somehow not satisfied by the vast array of PC cooling options at your disposal? Then perhaps ThermalTake's new Xpressar case will suit your excessive ways, with it boasting what the company claims is the first DC inverter type micro refrigeration cooling system to be used in a PC case. That system, which is more or less a reworked air conditioner, promises to keep your components 20°C cooler than your average liquid cooling system, and a full 40°C cooler than a regular air cooling system, although the folks at DarkVision Hardware seem to be a bit skeptical of ThermalTake's testing methods. You also won't be able to use any old motherboard with it, with only a handful from ASUS, Gigabyte and MSI supported, but the case itself seems to be more than accommodating enough for the rest of your components. No word on a price just yet, but you can pretty safely bet you'll be paying a premium to be a part of this particular "world's first" endeavor.
 
Última edição:
acho que o grafico diz tudo dessa empresa....

55ºc Liquid Cooling... unstable.

Eu com um 1A-SL2 (longe de ser o melhor para quad core)tenho o Q6600 com OC a 28/29ºc em idle e 37/38ºc em full load!
 
Sim, estas temps estao esquisitas, Mesmo um sistema de phase-change e que não consiga temps na ordem dos 0ºc ou menos tem pouco valor.

Do resto o conceito é interessante. Uma caixa com phase-change incorporado é porreiro. Em termos de espaço ocupado é excelente.

Mas isso também deve ter um compressor muito fraquinho (embora tambem quer dizer que deve ter um consumo muito baixo).

enfim, daquelas coisas que só com review ca fora.
 
Também não esperem que isso vá combater com uma Prometeia ou Vapochill.
Pelo aspecto tanto do evaporador como do condensador, e pelo isolamento utilizado, ficamos logo com uma ideia de que se trata de um sistema de pouquíssima potencia.

É tudo uma questão de preços, mas não deixa de ser um produto invulgar e interessante ao mesmo tempo.
 
epa...em relaçao a este sistema realmente nao acho nada de especial a nao ser o conceito que e interesante mas o qual nao compensa...

OFF-TOPIC nao sabia e que tinha tao ma imagem deles...porque....eu ate gosto dos productos deles (pelo menos daquela caixa versao sem phase e da minha fonte e cooler(my system)
 
isto promete e como vocês dizem não e muito potente mas acho que e muito melhor que wc penso eu. e o barulho? faz muito ou e silencioso?
 
Última edição pelo moderador:
com essas temperaturas ....nem compesa comprar.
A caixa nao é nada de especial e o seu sistema parace nao ser eficaz como mostra o gráfico
 
Esta ideia deles ainda não morreu:

Thermaltake Xpressar Portable Phase-Change Cooling Systems at Cebit 2009

Thermaltake unveiled today that during the upcoming Cebit 2009 show, it will officially launch its brand new Xpressar series of portable phase-change cooling systems. Although this method of cooling was used long time ago by names like Asetek, Prometeia and recently even OCZ Technology, it was still too expensive, risky for 24/7 operation, and adopted only by extreme overclockers and people that don't mind to spend $1000 for a cooling experiment. Thermaltake's Xpressar micro vapor-compression refrigeration systems, are said to be widely availabe, much more portable, easy to use, not that expensive and still a lot more efficient than current top water coolers. At Cebit Thermaltake will introduce one final product, the RCS100 for internal use in computer cases, and one prototype - the next generation RCB400 series with a micro compressor that fits in two 5.25-inch slots and offers an LCD screen for the system's vital readings (temp, fan speed etc.). The second system will also have the ability to cool video cards when released. Expect much more information after the start of Cebit 2009 - March 3-8, 2009.



Site da Thermaltake:
http://www.xpressar.com/product/rsc100/rsc100-features.html
Fonte:
http://www.techpowerup.com/index.php?86111
 
silencioso?

o compresor deve fazer um baskeiro termendo, ou então n vale nada...

mas n deixa de ser boa ideia... um pouco impraticável, mas pronts...
 
Pois bem isso cheira-me a qualidade suspeita TT... sao temps mt altas as do grafico, e mudar para um sistema que me iria trazer temps pouco inferiores as que tenho com air cooling, com um zalman 7700 sempre as 2300rpm, 24/24h sempre full load... num Q6600 da revisao B3, daqueles bem quentinhos, com OC.
 
Back
Topo